Anades. Tornades. Arribades. Em presento.

16.09.2018

Per a mi el setembre arriba sempre acompanyat per novetats i canvis, il·lusions i projectes. Quan era petita, recordo l'emoció que sentia quan, dies abans de començar el curs, fullejava els llibres, repassava el material, preparava la motxilla,...

Després, a la universitat, m'hi retrobava quan escollia les assignatures per a matricular-me, quan organitzava l'agenda, encabint-hi la parella si en tenia, la feina, els estudis, les aficions, les amistats, les sortides, el temps per a estar sola i per a descansar,...

Planificar i organitzar el meu temps m'ajudava, no només en generar aquest estat d'emocionalitat positiva, que jo tradueixo com a il·lusió. Si no també en la fita de poder cobrir totes les meves necessitats i decisions personals amb un cert "equilibri dinàmic" (ja que estava subjecte a modificacions al llarg del temps).

La planificació del meu temps, em segueix ajudant exactament en les mateixes fites, i em segueix provocant un moviment emocional positiu, que segueixo traduint com a il·lusió. He substituït l'agenda de paper per la digital, i la llibreta que sempre duia amb mi per una app a l'efecte (jo uso Evernote, però n'hi ha un munt). I he afegit l'acompanyament com a mare de les 4 petites (o ja no tant) meravelles amb qui comparteixo camí i vida.

Quan vaig proposar a la Nati, del Servei d'Acció Social a on ara col·laboro, la possibilitat de crear un espai a on parlar de felicitat i salut mental a la ràdio del Prat, ho vaig fer des de la profunda convicció que per oferir un camí cap a una societat de persones felices i sanes mentalment, primer hem de donar llum al significat dels estats i processos de felicitat i salut mental i després fer un treball de recerca per a oferir referents, informació i recomanacions prou diverses, que ens donin llum i ens facilitin el camí.

Ara, un cop acceptat el projecte, immensament agraïda i il·lusionada, i a punt de començar les emissions, connecto altre cop amb les sensacions conegudes dels setembres, amb les pessigolles a la panxa, la sensació a la boca de l'estómac, la lluentor als ulls,... També m'arriba la dificultat intermitent d'estar en el moment present vers les ganes d'ensomiar dies propers i, com no, m'apareixen les pors i els dubtes naturals d'estar emprenent un projecte nou, que em recorden que he de cuidar les expectatives que jo mateixa genero i m'encoratgen a emmarcar-les dins d'uns límits, que tot i ser difusos, siguin prou equànimes com per a no fer-me sentir massa pressió, que esdevindria, inevitablement, en angoixa.

I altre cop, en aquests primers dies del curs escolar, em reconec i m'emmirallo en els somriures de les persones que em creuo pel carrer, tant de les més grans com de les més petites. Així com també comprenc i empatitzo amb les expressions de disgust, por i disconformitat d'algunes persones, en aquest cas sobretot petites, vers els canvis inevitables que aquest mes comporta.

Que totes les persones estem connectades és quelcom que jo sempre he sentit com a una realitat, tot i que quant més investigo i m'informo, vaig comprenent que va molt més enllà de compartir residència en un municipi, equip de futbol, gustos musicals o preferències gastronòmiques,... I si voleu fer-ne una prova empírica, només cal que observeu, que seieu uns instants a un banc de l'Avinguda, o de Remolar i observeu passar la gent. I si ho feu a les 8:50h d'un matí qualsevol d'aquest mes de setembre, m'entendreu molt millor. N'estic convençuda.

 

Al NEP ens agrada construir amb la col·laboració de tantes realitats, experiències i savieses com sigui possible, així que, si us ve de gust que investiguem sobre algun tema en concret, fer una proposta, aportar la vostra experiència o expressar allò que creieu que pot ajudar algú altre, us convidem a fer-ho a: alpratninguesperfecte@gmail.com. Gràcies!

Programa emès els diumenges a les 19h a El Prat Ràdio, 91.6 FM
Projecte nascut el 2018 gràcies a la taula de Salut Mental Comunitària dinamitzada pel departament d'Acció Social del Prat de Llobregat 
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar